خوش آمدید
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد

سر سیلندر جک S5

سر سیلندر جک S5 قطعه از محصولات تولیدی کمپانی جک (JAC MOTOR) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.

ادامه مطلبنمایش کمتر
پیشنهاد ویژه محدود
‎ریال388,000,000 بدون تخفیف ‎ریال400,000,000
گارانتی
  • گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
مارک(برند):
  • اصلی(Jac Motor)
  • شرکت(AQBP)
موجود در انبار
مرجع:
1003101GD050
نام تجاری:
دوست داشتن71
توضیحات

 

سر سیلندر جک S5 دنده

قطعه سر سیلندر جک S5 از محصولات تولیدی کمپانی جک (JAC MOTOR) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد شما می توانید با خرید آنلاین این کالا سر سیلندر جک S5 ضمانت اصالت گارانتی شده کالای سر سیلندر جک S5 توسط نوین پارت از یک خرید سریع و با قیمت مناسب بهره مند گردید. این کالا سر سیلندر جک S5 مناسب برای خودروی جک اس 5 دنده می باشد.

 سر سیلندر جک S5  | جک موتور  | 1003101GD050

  • سر سیلندر جک S5 دنده چیست وچه نقشی در خودرو دارد؟

    تعریف : سرسیلندر در پوشی است که با بلوک سیلندر تشکیل اطاق احتراق را می دهد و شکل ان
    تابع ساختمان سیلندر بوده و چنانچه از نوع خنک کننده با اب باشد دارای مجاری اب و در غیر این
    صورت دارای شیارهای خنک کننده با هوا می باشد سرسیلندر با پیچ و مهره به بلوک سیلندر متصل
    می شود در کف سرسیلندر به تعداد سیلندر ها گودی وجود دارد بنام اطاق احتراق روی سرسیلندر
    داخل هر اطاق احتراق سوراخی برای قرار دادن شمع وجود دارد
  •  

    متعلقات سر سیلندر جک S5 دنده

    الف : محل بسته شدن شمع در سرسیلندر است و بسته به ساختمان سرسیلندر در سطح جانبی یا
    فوقانی ان قرار دارد ب: در صورت قرار گرفتن سوپاپها در سرسیلندر قطعات تشکیل دهنده مکانیزم
    سوپاپ ها از قبیل اسبکها و گیتهای سوپاپ و سیت سوپاپ و میل سوپاپ (موتورهای میل سوپاپ رو )
    فنرها و غیره که همگی در محلهای مخصوص خود در سرسیلندر بسته می شود ج: کانالها و
    مجاری اب و روغن د: محل های عبور میل تایپت ه : مانیفولد ها (لوله های که سوخت را
    به داخل سیلندر وارد کرده و پنجه اگزوز که دود و مواد حاصل از احتراق را از سیلندر خارج می کند
    و : محل بستن ترموستات

    جنس سر سیلندر جک S5 دنده

    جنس سرسیلندر از الیاژهای اهن (چدن دندانه ریز) یا الیاژهای الومینیوم بدو صورت ریختگی یا تزریقی
    در داخل قالبهای بخصوص ساخته می شود
    سرسیلندر معمولا یکپارچه و یا اگر طول موتور زیاد و یا سنگین باشد چند تکه ریخته شده و سپس
    سطوح لازم را تراشیده و صیقل داده و بشکل مورد نظر در می اورد
    نتیجه تصویری برای سرسیلندربنز
    انواع سر سیلندر
    سرسیلندر بسته بترتیب و نوع قرار گرفتن سوپاپها بطور کلی به چهار دسته تقسیم می شود
    ۱- ای هد I ۲- اف هد F 3- تی هد T 4- ال هد L
    شکل قرار گرفتن سوپاپ در سرسیلندر های ای هد یا خطی یک ردیفه یا دو ردیفه است بعضی
    سرسیلندرها فاقد محل عبور سوپاپ می باشد مثل تی هد و ال هد

    باز و بستن سرسیلندر
    یکی از قطعات که باز و بستن ان بسیار مهم می باشد و باید کمال دقت را در این امر مبذول داشت
    باز بستن غلظ سرسیلندر باعث ایجاد عیوب از جمله تاب دیدگی و یا سوختن مرتب واشر سیلندر
    می گردد
    نکات زیر در باز و بستن سرسیلندر بسیار مهم است
    ۱- هیچگاه و در هیچ مورد سرسیلندر را در موقعی که موتور گرم است باز نکنید (خیلی مهم)
    ۲-بست باطری را باز می کنیم (این امر در هر موقعیکه خواستیم گیربکس یا موتور یا قطعات
    دیگر مانند استارت دینام و غیره را باز کنیم الزامی است )
    ۳- اب موتور را خالی می کنیم
    ۴-در صورت باز کردن رادیاتور محوطه عمل وسیعتر می شود
    ۵-کلیه اتصالات لوله های اب رادیاتور –ترموستات و لوله های بخاری را باز می کنیم
    ۶-اتصالات الکتریکی از قبیل سیم درجه اب و وایراهای شمع را باز می کنیم
    ۷-کلیه شمع ها را باز می کنیم
    ۸-بست گلویی اگزوز را باز کرده و از اتصال خارج می کنیم
    ۹- کلیه سیم ها و لوله های مربوط به کاربراتور را باز کرده و علامت گذاری می کنیم
    ۱۰-کاربراتور را باز کرده
    ۱۱-درب قالپاق سوپاپ را باز می کنیم
    ۱۲- در صورتیکه اسبک ها و پایه های ان مانع باز کردن پیچ های سرسیلندر باشد انها را نیز باز کرده
    ۱۳-میل تایپت ها را بر می داریم
    ۱۴-با اچار بکس مناسب و دسته بکس با کمک رابط و به روشهای زیر پیچها را ابتدا دو رزوه شل
    و سپس باز می کنیم
    ۱۵- باید دقت کرد که مقدار گشتاور(مقدار وارد بر پیچ) در سفت کردن مطابق با مقدار کاتالوگ
    ماشین مورد نظر باشد مقدار گشتاور را باید از کاتالوگ بدست اورد در صورت نداشتن کاتالوگ
    قبل از باز کردن و شل کردن پیچ های سرسیلندر می توان توسط اچار ترکمتر مقدار گشتاور را
    بدست اورد بدین منظور اچار ترکمتر را با بکس مناسب بر روی گل پیچ قرارداده و بسمت سفت
    شدن به دسته ترکمتر به ارامی فشار می اوریم و تا حدی این فشار را ادامه می دهیم تا پیچ در
    جای خود حرکت نکند این عمل را با پیچهای دیگر تکرار کرده میانگین عدد نشان داده شده توسط
    ترکمتر محاسبه و بعنوان مقدار گشتاور پیچ های سرسیلندر موتور مورد نظر در موقع سفت کردن
    پیچها استفاده می کنیم

  • عیوب سر سیلندر جک S5 دنده
    سرسیلندر بطور کلی عیوب زیر را پیدا می کند ۱- ترک خوردگی ۲- تاب دیدگی ۳- کربن گرفتن
    ۴- گشاد کردن گیت سوپاپ , سوختن و خرابی سیت سوپاپ
    ۱- ترک خوردگی : در صورت یخ زدن شدید اب در سرسیلندر و یا زمانی که در حین تعمیر در اثر
    بی احتیاطی ضربه شدید به ان وارد اید علاج این امر الف : اگر ترک بسیار مویی و ریز باشد
    (واندربل و واندرسیل ) را از طریق رادیاتور داخل سیستم خنک کننده پس از برداشتن ترموستات
    میریزند تا ضمن چرخش اب داخل ترک ها نفوذ کرده و ترک ها را می گیرد
    ب : تعمیر بوسیله دوختن ج: بوسیله جوش دادن
  •  


    ۲- تاب دیده گی : علل تاب برداشتن سرسیلندر الف : باز و بستن غلط سرسیلندر ب: در موقع
    گرم بودن سرسیلندر ان را باز کردن ج : نامیزان بستن پیچهای سرسیلندر د : سوختن واشر
    سرسیلندر ه: گرم شدن بیش از حد
    علائم تاب دیده گی سرسیلندر : الف : سوختن مرتب واشر سرسیلندر ب: موتور دیر روشن شده
    و بد کار می کند ج: کمپرس داخل کربراتور و اگزوز و کارتر و رادیاتور می گردد د: گرم کردن زیاد
    موتور ه: مخلوط شدن اب و روغن ز: اب سوزی (خارج شدن بخار اب از اگزوز) ر : کمی کمپرس
    ازمایشات تاب دیدگی سرسیلندر : سرسیلندر را پس از باز کردن کاملا شستشو داده و سطح
    سرسیلندر را با شابر کاملا تمیز کرده و قطعات باقیمانده از واشر و یا ذرات را کاملا پاک می کنیم
    طریقه ازمایش ۱- بوسیله سنگ مرع و فیلر ۰.۲۰ میلیمتر ۲- ازمایش با خط کش فلزی و فیلر :
    ۳- ازمایش با پودر سرنج
    ۳- کربن گرفتن سرسیلندر (اطاق احتراق) : در اثر احتراق مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر
    به مرور مقداری دود در اطاق احتراق چمع شده که می تواند کاملا در کار موتور موثر واقع شود
    این دوده علاوه بر اینکه حجم اطاق احتراق را کوچک ساخته نسبت تراکم را در موتور بالا می برد
    که خود باعث احتراق زود رس در موتور می شود سرخ شدن کربن در زمان احتراق چه در الکترود
    های شمع و چه در نقاط گرم دیگر مانند سطح نعلبکی سوپاپها و سطح بالای پیستون باعث ایجاد
    احتراق های نابه هنگام می گردد
  • سر سیلندر جک S5
    بنابراین از علائم زیاد شدن کربن در اطاق احتراق می توان انفجار خود سوزی و بالا رفتن کمپرس
    موتور را نام برد موتورهایی که بعد از بستن سوئیچ جرقه بگردش خود ادامه می دهند چنانچه
    خودسوزی در اثر گرم بودن بیش از حد الکترودها و یا حرارت بیش از حد سرسیلندر بعلت گرفتگی
    مجاری اب و یا ضعیف شدن سیستم خنک کننده یا تنظیم نبودن جرقه می تواند در اثر ازدیاد دوده
  • در اطاق احتراق باشد
  • سر سیلندر جک S5 دنده
  • سر سیلندر جک اس 5
    انفجار موتور را اکثرا در هنگام باز بودن دریچه گاز قبل از اینکه موتور زیر بار برود شنیده می شود
    کارخانجات سازنده موتور معمولا کیلومتر معینی را برای کربن گیری و یا تعمیرات سرسیلندر
    تعیین می کنند ولی گاهی عیوبی در موتور پیش می اید که فواصل کربن گیری را نزدیکتر
    می سازد از جمله : روغن سوزی – کم شدن کمپرس موتور – گرفتگی در لوله اگزوز – اشتباه جا
    انداختن زنجیر دنده میل لنگ و میل سوپاپ – گرفتگی در هواکش کارتر و سرد کار کردن موتور
    – گرفتگی در هواکش کاربراتور – کار نکردن صافی هواکش – غنی بودن مخلوط بعلت عدم
    تنظیم درست کاربراتور – اشتباه بودن زمان جرقه – ضعیف بودن جرقه در شمع

 

 
ادامه مطلبنمایش کمتر
جزئیات محصول
1003101GD050

مشخصات

محل نصب
بر روی موتور خودرو
وزن
7.0
ترکیب
فلز
مناسب برای
JAC-S5 MT,JAC-S5 AT
شماره فنی
1003101GD052
مقاوم در برابر آب
بله
نوع
شرکتی
ضریب مصرف
ضریب مصرف برای هر خودرو 1 عدد
کشور سازنده
چین
قابليت تعمير
دارد
تاييديه خودروساز
دارد
مقاومت به روغن و مواد شيميايي
دارد
شرایط گارانتی
گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
قطعات نصب
خیر
اقلام همراه
خیر
نام خودروساز
کرمان موتور،جک موتور
برند کالا
JAC MOTOR
NYDK

مرجع خاص

ean13
0010031010503
isbn
010031010503
upc
010031010503
mpn
010031010503
نظرات
بدون نظر
‎ریال25,000,000
کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60 قطعه کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan)  می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد. کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60
کمپرسور کولر لیفان X60  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کمپرسور کولر لیفان X60  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کمپرسور کولر لیفان X60  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت
پیشنهاد ویژه مدت محدود
‎ریال88,000,000 ‎ریال93,000,000
کمپرسور کولر لیفان X60 قطعه  کمپرسور کولر لیفان X60  از محصولات تولیدی لیفان (LIFAN)  می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد شما می توانید با خرید آنلاین این کالا ضمن اطمینان از...
کلید کنترل سانروف لیفان 620  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کلید کنترل سانروف لیفان 620  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کلید کنترل سانروف لیفان 620  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت
پیشنهاد ویژه محدود
‎ریال5,335,000 ‎ریال5,500,000
کلید کنترل سانروف لیفان 620 قطعه کلید کنترل سانروف لیفان 620 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan)  می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.
کشویی کوچک سپر عقب چپ لیفان ایکس 50  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کشویی کوچک سپر عقب چپ لیفان ایکس 50  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کشویی کوچک سپر عقب چپ لیفان ایکس 50  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت
پیشنهاد ویژه محدود
‎ریال2,716,000 ‎ریال2,800,000
کشویی کوچک سپر عقب چپ لیفان ایکس 50 قطعه کشویی کوچک سپر عقب چپ لیفان ایکس 50 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد
کشویی کوچک سپر عقب راست لیفان ایکس 50  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کشویی کوچک سپر عقب راست لیفان ایکس 50  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت کشویی کوچک سپر عقب راست لیفان ایکس 50  | لوازم یدکی لیفان | هادی پارت
پیشنهاد ویژه محدود
‎ریال2,910,000 ‎ریال3,000,000
کشویی کوچک سپر عقب راست لیفان ایکس 50 قطعه کشویی کوچک سپر عقب راست لیفان ایکس 50 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد

منو

فهرست

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم